معرفی وبلاگ
پاتوق عطربازها؛ وبلاگ جمعی علاقمندان عطر و اسانس و اودکلن است که با نگاهی حرفه ای به نقد و بررسی تخصصی عطرها می پردازند و تجربه های خویش را از ترکیب عطرها در اختیار دیگران قرار می دهند. پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص؛کانون مشاركت فرهيختگان در سنجش حرفه اي عطرهاست. شماره تلگرام؛ ایمو؛ واتساپ؛ سروش و آی گپ جهت تماس و ارتباط 09351790405 رضا هادی. لطفا توجه کنید: پاتوق عطربازها هیچ وبلاگ دیگری جز همینجا در سایت تبیان؛ ندارد.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 350470
تعداد نوشته ها : 115
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
مهدي يوسفي

“منبع اصلی ادکلن های گرانقیمت دنیا” چیه؟ شاید گرانقیمت ترین عطرهای جهان دارای مواد اولیه گرانقیمت باشند و یا شاید به خاطر برند آن ها باشد. گرانقیمت ترین عطرهای جهان معمولا از برندهای معتبری تولید می شود. یکی از منابع اصلی و پر استفاده در ساخت عطر و ادکلن ، گیاهان به خصوص گلها هستند. احتمالا شما هر هفته یا هر روز با آنها برخورد دارید و نمی دانید که این گل یا آن گیاه همان ماده اولیه ای عطری است که شما چند روز پیش پول زیادی برای خریدن ادکلنی با همان بو پرداخت کردین و به سادگی از کنار آن می گذرید. این گیاهان استفاده گسترده ای چه در ساخت روغن اصلی عطر و چه در ساخت بخش های دیگر دارند . منابع یا قسمتهای خوش بوی گیاهان می تواند گل برگ ها، پوست درختان ، چوب آنها، دانه ها ، ریشه ها پوست میوه ها ،صمغ ها و شیره های گیاهی باشند و اغلب اوقات به صورت یک راز ترکیبی باقی می ماند. در زیر نام و معرفی ۱۵ گل و گیاه مهم که “منبع اصلی ادکلن های گرانقیمت دنیا” می باشند آمده است :
 ۱-رز محمدی:
رز محمدی و رز دو تا از مهمترین منابع مهم عطر سازی است .عطر گل رز یا روغن گل رز بسیار گران بها است به طوری که در ساخت تنها یک گرم روغن گل رز به بیش از ۱۰۰۰ شکوفه گل نیاز داریم .این عصاره معمولا به روش عرق گیری بدست می آید.
۲-عصاره رز:
به صورت گسترده در در صنایع آرایشی و بهداشتی ،صابون سازی و مواد غذایی کاربرد دارد .روغن این گل معمولا در بلغارستان ،ترکیه یا در فرانسه تهیه شده و به کشور های دیگر فرستاده می شود .جای تعجب است که چرا عطر گل محمدی کاشان ما درصنایع عطر سازی دنیا شناخته شده نیست یا حداقل ردی از نام آن در برند های معرف به چشم نمی خورد .
۳-یلانگ یلانگ:
این گل به طور گسترده در ساخت ادکلن های آسیایی یا شرقی مثل chanel 5 یافت می شود .محل زندگی این گیاه کمیاب در آسیای شرقی به خصوص فیلیپین است .
۴- یاسمن:
بعضی از گونه های گل یاس بسیار مناسب برای عرق گیری و استفاده در عطر است ،این گل به کشور فلیپین نسبت داده می شود و در این کشور به نام سمپاگیتا شناخته می شود .
۵- گل ابریشم:
این گل در خیلی مناطق به نام گل سوزنی شناخته می شود کاربرد زیادی در صنایع عطرسازی دارد . عصاره این گل که از طریق عرق گیری یا تقطیر به دست می آید به نام cassie مشهور است این اسانس به طور گسترده در صنایع عطر سازی به خصوص اروپا استفاده می شود و هند بزرگترین تولید کننده اسانس این گل در جهان است .
۶- میخک
این گل اگر چه خیلی جذاب نیست اما رایحه آن بشدت خوش بو است این گل مطبوع در عطر سازی ، ساخت لوازم آرایش کاربرد دارد ؛ملکه الیزابت علاقه زیادی به این گل داشته و این گل را در گلدان های اتاق و جعبه های گل کنار پنجره قرار می داد تا هوای آمیخته با عطر این گل را استشمام کند .
۷- گل مریم:
این گل دلفریب و عاشقانه یکی از این منابع مهم عطرسازی است و اغلب در قلب رایحه ها به کار می رود یعنی در دسته اسانس های میانی جای میگیرد و شما آن را بعد از مدتی از اسپری کردن ادکلن روی خودتان تا مدتی طولانی احساس می کنید .
۸- وانیل:
گلی دیگر که کاربرد گسترده ای در هنر ادکلن سازی وعطر سازی به اندازه مواد خوراکی دارد گل وانیل است . این گل در ساخت عطر به عنوان یک رایحه برانگیزنده و درمان کننده هیجان خفته به کار گرفته می شود .
۹- بنفشه:
یکی از منابع مهم صنایع عطرسازی گل بنفشه است . طراحان عطر و ادکلن از اکثر قسمتهای این گیاه ریشه،…و آن در ساخت عطر استفاده می کنند و این گیاه از منابع پر استفاده است .
۱۰- مریمی یا مریم گلی:
رایحه این بسیار لطیف و ظریف است و در عطر به طور گسترده مصرف می شود
۱۱- آویشن:
معمولا روغن اساسی ادکلن ها از ۲۰% تا ۵۵% عطر آویشن ساخته شده است از خواص مهم این گیاه خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است.
۱۲- نعناع:
این گیاه یکی از منابعی است که در روغن اساسی با نسبت ۴۰% تا ۹۰% به کار می رود و در ساخت لوازم بهداشتی هم کاربرد دارد .
۱۳- اسطوخودوس:
گل سنبل به طور گسترده در باغها رشد می کند و گل ها و شکوفه های این گل یکی از منابع وسیع ساخت عطر است
۱۴- نعناع هندی:
نعناع هندی گیاهی با رایحه سنگین و قوی است . این گیاه از صد سال پیش تا به امروز به امروز در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود .
۱۵- رزماری:
رزماری یک رایحه جنگلی و دائمی مثل برگ های چهار فصل این گیاه است رزماری یک گیاه بومی از منطقه مدیترانه است و یکی از بزرگترین منابع تولید عطر بشمار می رود رزماری از گیاهان یا ادویه هایی است که در داروسازی وغذا و لوازم آرایشی و نوشیدنی ها هم استفاده می شود

دوشنبه دوم 9 1394 10:24 صبح
X