معرفی وبلاگ
پاتوق عطربازها؛ وبلاگ جمعی علاقمندان عطر و اسانس و اودکلن است که با نگاهی حرفه ای به نقد و بررسی تخصصی عطرها می پردازند و تجربه های خویش را از ترکیب عطرها در اختیار دیگران قرار می دهند. پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص؛کانون مشاركت فرهيختگان در سنجش حرفه اي عطرهاست. شماره تلگرام؛ ایمو؛ واتساپ؛ سروش و آی گپ جهت تماس و ارتباط 09351790405 رضا هادی. لطفا توجه کنید: پاتوق عطربازها هیچ وبلاگ دیگری جز همینجا در سایت تبیان؛ ندارد.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 350641
تعداد نوشته ها : 115
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
مهدي يوسفي
پاسخ من و بهرام به علی:
آقا؛ من با احساس نیازی که شما می کنی و مایه آزار شما شده راحت نیستم. دانشجوی عطرسازی که نیستیم تا به ما درسی داده باشند و یاد نگرفته باشیم! لابد در مدارس عطرسازی؛ مواد اولیه را یک به یک (حالا چه طبیعیش چه مصنوعیش) عرضه می کنند و سپس می خواهند تا بازشناسیم. الان به نظر بنده هیچچیز در وهله اول مهمتر از لذت بردن از بوی خوش نیست. خود من گاهی قبل از تست اسانسهای جدید میرم جزییات مربوط به اودکلنش رو می خونم ببینم تلاش کردن چه نتی رو در اسانس بازسازی کنن. یا بعدش میرم سر وقت سایت هایی مثل فرگرانتیکا. اما همه اینها فرع بر لذت بردنمه. من نیاز دارم با یک رایحه مست بشم و باهاش خاطره بسازم یا عمق خاطراتمو افزون کنم. گاهی برای این کاردر حین شنیدن آهنگ مورد علاقم عطری رو بو می کنم تا بعدا هر یک دیگری رو برام تداعی کنه.
اگه مشغول تحصیل در یک مدرسه عطرسازی بودم شاید قضیه فرق می کرد و این قدر تفننی نگاه نمی کردم!
******
علی آقا من با نظر رضاجان موافقم. زیاد روی تفکیک نتها تمرکز نکن و از رایحه خوش عطرها لذت ببر. تمرکز بیش از حد و وسواس دو تا ایراد بزرگ داره: یکی اینکه دیگه از بوییدن و استشمام بوی خوش لذت قبل رو نمیبری. دوم اینکه ما چون پیش زمینه ای از خیلی نتهای خالص در ذهن نداریم، نمیتونیم اون نتها رو در عطرها به خوبی تشخیص بدیم.
بقول سهراب:
کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید اینست
که در افسون گل سرخ شناور باشیم...

دوشنبه شانزدهم 9 1394 10:58 صبح
X