معرفی وبلاگ
پاتوق عطربازها؛ وبلاگ جمعی علاقمندان عطر و اسانس و اودکلن است که با نگاهی حرفه ای به نقد و بررسی تخصصی عطرها می پردازند و تجربه های خویش را از ترکیب عطرها در اختیار دیگران قرار می دهند. پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص؛کانون مشاركت فرهيختگان در سنجش حرفه اي عطرهاست. شماره تلگرام؛ ایمو؛ واتساپ؛ سروش و آی گپ جهت تماس و ارتباط 09351790405 رضا هادی. لطفا توجه کنید: پاتوق عطربازها هیچ وبلاگ دیگری جز همینجا در سایت تبیان؛ ندارد.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 352035
تعداد نوشته ها : 115
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
مهدي يوسفي
اینو از من به عنوان عطرباز بشنوید؛ متاسفانه دروغ و فریب (که فوق العاده شایع است در بین مردم) در بین عطرفروشها بیداد می کنه. براتون یک مثال میزنم:
چند برادر که به عنوان "آقای ق" معرفی شون می کنم اخیرا عطرهاشون رو (با کیفیت واقعا افتضاح) با عنوان برندی دارن میفروشن که اصلا وجود خارجی نداره."آقای ق" خیلی جدی ادعا می کنه که "بی ناموسم(!) اگه خودمو نکشم؛ اگه کسی پیدا بشه تو عطر بیشتر از من بفهمه"! این آقا بالای 50 سال سن داره و من چند هفته پیش؛ اول با برادر کوچکترش (همکارش)که او هم ادعا داشت عطرهاش بهترین های جهانن و هیچ کس اندازه او نمی فهمه - اما تهدید به خودکشی نکرد؛اگه کسی پیدا شه بیشتر عطر بشناسه و آرزو می کرد یکی بیاد روش رو در عطر کم کنه- اشنا شدم. فکر کردم عطرهای شرکت جدیدی رو آوردن معرفی کنن و طبق معمول؛ مشتاقانه رفتم برای تست. حدود 15 عطر رو که تست کردم دیدم وضع کیفی عطرها خیلی خرابه؛ به برادر کوچیکه که گفتم رفت تو فاز ادعاهای بزرگ و دروغین ...بحث مون رسید به اینجا که گفت عطرهای من مطابق جدیدترین نسخه اودکلنهاست که همه شون بوهاشون تغییر کرده و من به انگلیسی بهش گفتم اطلاعات من در خصوص اودکلنها از منبعی مثل سایت فرگرانتیکاست.
مشخصبود که این آقای بسیار مدعی؛ انگلیسی نمی دونست ؛ یکی از ظرفهای الومینیمیعطرشو داد گفت بخون و ترجمه کن روش چی نوشته. با خوندن و ترجمه اش؛ فهمید با آدم بسیار با سوادی طرفه که با ادعاهای مسخره و دروغش نمی تونه فریبش بده. در یک لحظه خرد شد و شکست ... گفت شما با سوادی؛ بقیه عطرفروشها این جوری نیستن ...
بگذریم؛ نکتهی خیلی مهمش این بود که من همونجا یقین کردم این برندی که کل مغازه شون باهمون یک عنوان پر شده اصلا وجود خارجی نداره (که اینا نمایندگیش باشن!)
به دو دلیل
:
1 - متن انگلیسی روی ظرف ایراد داشت و محاله یک شرکت خارجی چنین سوتی بزرگی بده! انگلیسی شون از من قطعا قوی تره و غلط املایی یا دستوری و معنایی اونم روی ظرف محصولشون امکان نداره رخ بده.
2- آقای "ق" کوچک انگلیسی بلد نبود و حرفهای منو نمی فهمید وقتی انگلیسی حرف زدم؛ اما متنی که به فارسی داده بود یک مترجم کم سواد اونو به انگلیسی ترجمه کرده بود و خودشون چسبونده بودن روی این ظرفها؛ می دونست چیه. برای همین به من گفت اونو به فارسی ترجمه کنم تا اگه با متن فارسیش - که می دونست چیه - می خوند مطمئن شه من انگلیسی بلدم و بی خیال ادامه "حرف مفت زدن"هاش بشه.
آقای "ق"؛ برادر بزرگه؛ بی خبر از کم شدن روی برادر کوچیکه؛ رفت برای خودش دور برداره که خیلی ساده و صریح بهش گفتم؛ آقا این شرکتی که شما ادعای فروش عطرهاشو دارین اصلا وجود خارجی نداره ...

من اسم و آدرس و تلفن همه وارد کننده های عطر از شرکت های نام و نشان دار رو دارم. (همه نمایندگی های شرکتهای عطرسازی معروف) تودفتر خیلی هاشون رفت و آمد دارم؛ با برخی هم تلفنی در ارتباطم. وقتی شرکتهای عطر سازی به کسی نمایندگی میدن؛ امکان نداره مستقیم به شما عطر بفروشن و اگه شما باهاشون تماس بگیری فقط ارجاع میدن به نمایندگی شون. بعدا هم از نمایندگی تماس می گیرن که فلانی؛ شما که با شرکت فلان برای عطر تماس گرفتی؛ نماینده انحصاریشون در ایران ما هستیم. بگو چی می خوای برات بفرستیم. خودم ؛ یک بار در سال 89 و بار دیگر پارسال با دو شرکت مطرح تماس گرفتم و عملا دیدم که هیچ راهی برای واردات موازی و همزمان از شرکت اصلی وجود نداره. یعنی یک شرکت عطرسازی در ایران دو تا نماینده نداره.
قبلا توضیح دادم که یک شرکت عطرسازی؛ بنا به سفارشی که دریافت کرده یک عطر رو می سازه. مثلا شرکت لوزی عطری که برای اروپا می سازه یک کیفیت داره؛ عطری که برای پاکستان می سازه یک کیفیت دیگه داره و ...
حالاما در ایران؛ اگه مثلا عطر لوزی رو از نمایندگیش (آقای سعید تقی زاده) بخریم یک کیفیت داره؛ اگه مثلا از آقای (م. ع) خریداری کنیم یک کیفیت دیگه داره. کاملا متفاوت. آقای م.ع خودش وارد کننده عطره و اتفاقا از عطر لوزی هم وارد می کنه با این توضیح:
1 - هیچ وقت ادعای دروغین و خنده دار و بچه گول زنک نمایندگی لوزی رو نداره؛ چون آدم عاقلیه و نمی خواد خودشو مضحکه عام و خاص بکنه.
2- خیلی راحت میگه که من از پاکستان وارد می کنم. یعنی لوزی پاکستان رو میاره (که کیفیتش با لوزی که آقای تقی زاده میاره یکی نیست) .
3- عطر وارد کردن از پاکستان یا دوبی کار سختی نیست! همه می تونن انجام بدن.

شنبه جهاردهم 6 1394 10:28 بعد از ظهر
X